Af Daniel Bohnsen / 06-09-2021

Z 900 RS har længe været Kawasakis bedste bud på en forening af fortid og nutid, og med den nye SE-version skrues der både op for moderne performance og retroreferencer.

Mest åbenlys er den nye "Yellow Ball"-lakering, der med sin sort/gule palet er hentet direkte fra den oprindelige Z1 "Super Four" fra 1972. Kombineret med gyldne fælge og rødt "RS"-logo på sideskjoldene er der ikke et nostalgisk øje tørt, når det kommer til udseendet.

SE-modellen adskiller sig fra den normale Z 900 RS med nye farver og bedre bremser og affjedring.

På performance-fronten stiller Z 900 RS SE til kamp Öhlins S46 støddæmper bagtil med justerbar forspænding og 41mm USD-forgaffel med gyldne gaffelben. Bremserne er også opdateret, så forskiverne nu gribes af radialmonterede Brembo M4.32 monobloc-calipre med stålarmerede bremseslanger.

Kawasaki Danmark forventer en pris på omkring 205.000 kroner og en lancering herhjemme i januar måned, men der kommer nok kun fem Kawasaki Z 900 RS SE til landet, så det er med at være hurtig!

Læs også

Kawasaki opdaterer danskerdarling

Ninja og Versys vokser

Video: Kawasaki tester kommende brintmotorcykel