Af Daniel Bohnsen / 01-11-2024

Kawasaki Z 900 fik senest en større opdatering i 2020, og derfor var tiden nu moden til endnu en overhaling af streetfighteren. Modellen er dog både internationalt og herhjemme én af Kawasakis største successer, så de er ikke gået revolutionerende til værks, men har bygget videre på det, de ved, fungerer.

Udvidet elektronik

De mest interessante nyheder er i vores øjne at finde i den elektroniske afdeling, hvor den nye Z 900 nu får glæde af en IMU, der giver kurveafhængig ABS og traction-control. Derudover er der en helt ny 5" TFT-farveskærm, som for første gang tilbyder sving-til-sving navigation og som visuelt ligner et kæmpe skridt frem fra forgængeren ift. design og billedkvalitet.

Kawasaki Z 900 fås i tre forskellige farver og en Special Edition med gyldne gaffelben.

Kawasaki Z 900 fås i tre forskellige farver og en Special Edition med gyldne gaffelben.

Kawasaki Z 900 fås i tre forskellige farver og en Special Edition med gyldne gaffelben.

Kawasaki Z 900 fås i tre forskellige farver og en Special Edition med gyldne gaffelben.

 

Derudover er udstyret blevet udvidet med elektronisk fartpilot og tovejs quickshift som standard. Designet er også opdateret med nye LED-lygter for og bag, hvor særligt baglygten skulle skille sig ud med 3D-effekt.

Velkendt teknik

Motoren er stadig firecylindret og på 948 kubik uden de store effektændringer, men der er alligevel skal ting og sager under overfladen, som skulle forbedre brændstoføkonomi og bundtræk. Bremserne har nu radialmonterede Nissin-calipre med fire stempler, mens SE-versionen trumfer det med Brembo M4.32 monoblock-enheder og Öhlins-affjedring.

Priserne på de nye Kawasaki Z 900 og Z 900 SE er endnu ukendt, men de forventes at lande hos forhandlerne i starten af det nye år.

 

Læs også

Ninja og Versys vokser

Video: Kawasaki tester kommende brintmotorcykel

Grøn på en ny måde