Efter kun to år på markedet har Ducati givet den store Scrambler 1100 en opdatering, der samtidig betyder farvel til de tre kendte standard-, Sport- og Special-versioner. Fra 2020 kommer Scrambler 1100 således i to varianter: Scrambler 1100 Pro og topmodellen Scrambler 1100 Sport Pro.
Visuelle småjusteringer
Ændringerne er dog begrænsede, for Trellis-stellet, den 1.079-kubik store V2-motor og 15-liters benzintanken har ikke skiftet andet end farve. De radialmonterede Brembo M4.32 monoblock-calipre ligner også sig selv, og det samme gør affjedringskomponenterne; Marzocchi/Kayaba-enheder for/bag på Pro-modellen, og fuldjusterbar Öhlins i begge ender på Sport Pro.
Den 86-hestes luft-/oliekølede motor kommer dog nu med en Euro5-godkendelse, sikkert hjulpet på vej af en ny oplagt dobbeltudstødning på højre side af begge modeller. Derudover genkendes de nye Scrambler 1100'ere på en kortere bagskærm og svingarmsmonteret nummerpladeholder, og så har begge modeller fået samme sorte kryds i forlygten, som Scrambler 800-serien blev udstyret med sidste år.
Kommer til foråret
Udover de gyldne Öhlins-komponenter, adskilles Pro og Sport Pro lettest på styret, der på Sport Pro er lavt, vinklet og med Café Racer-sidespejle, modsat Pro-modellens høje, brede styr og store spejle. Begge de nye Scrambler 1100-modeller kan fås i Danmark fra marts måned til priser fra 204.690 kroner for Pro-versionen og 242.690 kroner for Sport Pro-versionen.