Modeller for enhver smag – og pengepung
Ligesom tidligere fås de nye Tiger 1200-modeller også fortsat i en række forskellige konfigurationer til vidt forskellige priser.
Billigst er den nye Tiger 1200 GT, der går ind til 279.100 kr. efterfulgt af GT Pro til 317.100 kr., som begge kommer med 19"/18" alufælge for/bag, 20 liter tank, semi-aktiv Showa-affjedring med 200 mm vandring og justerbar sædehøjde på 850-870 mm (gælder også GT Explorer).
Herefter følger Rally Pro til 334.500 kr. med 21"/18" trådegerfælge, slangeløse dæk, semi-aktiv Showa-affjedring med 220 mm vandring og justerbar sædehøjde på 875-895 mm (gælder også Rally Explorer).
Sidst i rækken finder vi topmodellerne GT Explorer og Rally Explorer til henholdsvis 338.500 kr. og 355.700 kr., som begge er med 30 liter tank og Triumph Blind Spot Radar-system, der kan advare om bagfra kommende køretøjer. På GT Explorer og Rally Explorer er både dæktrykscensor og sædevarme standard.
Alle fem modeller er desuden med nyt design og farver og udstyret med nye Brembo Stylema-calipre til 320 mm skiver, 7" TFT-instrumentering, nøglefrit system (gælder både tænding, styrlås og tankdæksel) og op til seks køreprogrammer. Kurve-ABS og -traction control samt fuldt LED-lys er fortsat standard på alle modeller, hvilket også gælder Shift Assist, fartpilot, varmehåndtag og centerstøttefod (dog ikke GT). Hill Hold og adaptivt kurvelys er standard på alle på nær GT, hvor det ikke er en mulighed.
Hertil kommer et stort udstyrskatalog med mere end 50 dedikerede Triumph-dele – eksempelvis to komplette bagagesystemer med sidetasker og topboks udviklet i samarbejde med Givi.