Opdateret 30-06-2021 med forventet levering og priser.
Tilbage i 2018 relancerede Honda to af sine mindste modeller: Den underfundige funbike Monkey 125 samt den storsælgende pendlermaskine Super Cub 125.
Nu kommer begge modeller i opdaterede versioner, som du kan blive klogere på herunder. Vi begynder med Monkey 125.
Den største nyhed for Monkey 125 – udover Euro 5-opdateret motor – er tilføjelsen af et femte gear, som vi også efterspurgte i testen i Touring Nyt 6/2019. Monkey 125 byder herudover fortsat på stålstel, USD-forgaffel, skivebremse forrest med kurve-ABS, skivebremse bagerst med ABS og lav sædehøjde på 775 mm. Monkey 125 fås stadig i rød og gul, mens en ny blå lakering nu også er mulig. Og som noget nyt har Honda tilføjet en bagagebærer, som dog er ekstraudstyr.
Monkey 125 højdepunkter:
- Ny Euro 5-opdateret motor på 124 kubik
- 9,4 hk ved 6.750 o/min og 11 Nm ved 5.500 o/min
- Topfart 91 km/t
- Opgivet forbrug på 66,7 km/l
- Ny 5-trins gearkasse (tidligere 4 gear)
- Nye justerbare bagstøddæmpere (to trin)
- Køreklar vægt på 104 kilo