Rosinen i pølseenden for Hondas 2021-opdateringer er flagskibet Gold Wing, der får nogle småjusteringer i det nye modelår. Det er faktisk ikke meget mere end et halvt år siden, at der senest var nyt på Gold Wing-fronten, da Honda kom med en softwareopdatering, som gjorde dens TFT-instrumentering kompatibel med Android Auto foruden Apple CarPlay.
Friske farver
Nu er der dog også visuelle nyheder, da både Gold Wing og Gold Wing Tour kommer i friske lakeringer med flere stafferinger end tidligere. Den røde version af Gold Wing Tour har således fået et metalblankt konstrastbånd i sølv, mens Gold Wing i 2021 kun fås i en ny sandgrå farve med orange kontrastfarver, der giver den store tourer lidt attitude.
Den sorte Gold Wing Tour fås nu også enten med metal- eller sortfarvet stel, udstødning og fælge, så man selv kan vælge, om man ønsker det klassiske eller mere rå look. Ellers ligner guldvingen sig selv, omend topboksen på Gold Wing Tour er vokset til 61 liter, så der skulle være plads til to fullface-hjelme.
Øget komfort
Den nye topboks har også givet et mere tilbagelænet ryglæn for passageren, der nu er vinklet 23 grader i stedet for 16, og så er sædet fra i år betrukket med ruskind og syntetisk læder ved både fører og passager. Derudover har begge Gold Wing-versioner fået nyt lydanlæg med lettere højtalere og mulighed for selvstændig kontrolmodul til bl.a. volumen ved passagerpladsen.
Ellers er specifikationerne for den store Honda sort set uændrede, og vi forventer heller ikke, at de nuværende priser på 412.000 til 577.000 kroner kommer til at stige synderligt. Hverken den endelige priser eller tidspunktet for officiel dansk lancering foreligger dog endnu, men vi opdaterer, så snart vi har det.