Af Christian Friis / 27-05-2024

Det var som om, at det næsten ikke kunne blive stort nok, da BMW Motorrad lancerede R 18 tilbage i 2020. Med en to-cylindret boksermotor på hele 1.802 kubik var der ifølge BMW tale om den største to-cylindrede boksermotor i en produktionsmotorcykel nogensinde.

Men det kan åbenbart godt blive endnu større, for nu har BMW netop præsenteret konceptmotorcyklen R20. Og som navnet antyder, så er boksermotoren rigtignok vokset til en slagvolumen på præcis 2.000 kubik. Eller to liter, om man vil – én per cylinder.

Se stort galleri af konceptet og læs mere om den kommende monster-bokser herunder.

Rå Roadster

Som billederne også afslører, så er det nye R 20-koncept tænkt som en kommende model i BMW's nøgne Roadster-serie – modsat R 18, der indgår i den cruisende Heritage-serie, og som nu fås i forskellige versioner som Classic, Transcontinental og B samt den seneste Roctane.

Ifølge BMW tæller R 20 en række ændringer i forhold til R 18, herunder nye fælge, en ny variant af Paralever-svingarmen, fuldjusterbar Öhlins-affjedring for og bag, ny oliekøler, ny alu-tank og integreret baglys i sædet. 

Hvorvidt – og hvornår – R 20 går fra konceptstadie til produktion, oplyser BMW dog ikke noget om.

Læs også

bmw

BMW R 12: R nineT får cruiser-forvandling

bmw

BMW præsenterer tre nye GS'ere

bmw

Ny amerikaner-BMW