Vi er kun i februar måned, og Ducati går allerede efter titlen som 2025's vildeste motorcykeldesign. XDiavel er tilbage, og væk er den gamle 1260'ers V2-motor, for nu slutter navnet med "V4". Modellen er ellers en videreudvikling af konceptet fra XDiavel 1260, men nu endnu mere muskuløst – både hvad angår udseende og performance. Den har et lavt, elegant design med mere afslappet kørestilling end Diavel V4. Motoren er samme 1.158 kubik V4 Granturismo med 168 hk og modsatroterende krumtapskasel, hvilket sammen en af klassens laveste vægte på 229 kg med alle væsker men tom tank tyder på gode køreegenskaber for typen.
Inspiration fra muskelbiler
Udtrykket er præget af en lang, strømlinet profil, der nu for første gang fås med rød lakering, og nye karakteristiske LED-lys. Enkeltsidet svingarm fremhæver det brede og dybe, men visuelt lette, baghjul, der er inspireret af amerikanske muskelbiler. Lavt sæde og lavere styr tættere på føreren sammenlignet med forgængeren forbedrer komforten, mens bagaffjedringen har øget vandring. Passageren får mere plads og håndtag at holde fast i som standard. Den er udstyret med en fuldt justerbar 50 mm upside-down forgaffel og en cantilever-bagdæmper, mens nedbremsning klares af 330 mm skiver og Brembo Stylema-kalibre.