Det er faktisk snart to år siden, at vi første gang skrev om KB4 her på MCTC, men Bimota har tilsyneladende været i corona-lockdown som os andre, så det er først nu, at den endelige model er præsenteret.
Moderne teknik forklædt som retro
Retrostilen fra konceptet er bevaret, og det færdige design må siges at skille sig ud med en stor, rund forlygte i klassisk look, samt en atypiske svungen kåbeform. Kåben og mange andre dele er udført i kulfiber, mens blandt andet svinggaflen og gaffelbroen er lavet af ét stykke aluminium. Bemærk desuden at KB4 har traditionel teleskopforgaffel modsat storebror Tesi H2.
Ligesom Tesi H2 er KB4 dog også baseret på Kawasakiteknologi, men her er det motoren fra Ninja 1000 SX, der er taget udgangspunkt i. Det betyder fire cylindre på række med 142 hk og 111 Nm til en køreklar vægt på 194 kg, hvilket kombineret med Öhlins-affjedring og Brembo-bremser fra øverste hylde tegner til en fed køreoplevelse.