Med udgangspunkt i den 1-cylindrede motor fra Duke 390, imponerer den 373 kubik og 43 hestekræfter (32 kW) stærke 390 Adventure nok ikke ligefrem hardcore eventyrer. Men en fuldtanket vægt på 158 kilo burde blive populært modtaget af de fleste til især underholdning på grusveje og i terrænet.
Inspireret af KTM's Rally-eventyr
KTM har også brugt deres næsten to årtiers erfaring og succes i Dakar Rally til at skabe denne nye indgangsmodel til Adventure-klassen, Hvor KTM i forvejen har både en 790- og en 1290-model på programmet. Den nye 390 Adventure kan naturligvis ikke hamle op med storebrødrene på styrke, og ej heller på udstyr eller performance.
Eventyr for begyndere
390 Adventure henvender sig ifølge KTM til kørere, der søger en mere ukompliceret, billigere og lettere adgang til den populære Adventure-verden. Pris og levering er endnu ukendt, men man må forvente at prisen på den lille eventyrer bliver højere end eksempelvis 390 Duke, som i 2019 har en vejledende udsalgspris på 69.900 kroner på det danske marked.
390 Adventure ligner en alsidig og underholdende begynder-eventyrer, og dens relative lav vægt er tilsyneladende dens største force. 390 Adventure er ligesom sine to Adventure-brødre udstyret med et stabilt trellisstel. Fjedervandringerne er på fornuftige 170/177 mm i henholdsvis for og bag, og frihøjden er på 200 mm. Sædehøjden på 855 mm virker også høj nok til eventyr uden at være enduro-ekstrem, og så kan den orange mini-eventyrer naturligvis også køres af A2-kørekortindehavere.